Babysong

Är nu gravid i vecka 20!
På torsdag när v.20 går över i v.21 så har jag gått halva tiden.. Det är ju helt skadat.

Vi har varit på ultraljud, fick se en liten plutt på ca 200g som låg och sprattlade på i magen.
Var så skumt att se hur han/hon tryckte händerna och fötterna mot magen, knuffade och buffade för att göra lite större plats åt sig. För att sedan lägga sig till rätta och börja suga på tummen!

Barnmorskan visade alla olika organ och kroppsdelar, njurar, lever, magsäck, hjärta med förmak och kammare, hjärnan med lillhjärnan och allt annat som fanns på plats. Lårben, ryggrad, kotor, fingrar och tår. Vi kunde t.o.m se benen i fingrarna så tydligt att dom gick att räkna!
Det var helt otroligt och obeskrivligt skönt att få se att alla delar fanns.
Och att den redan kunde suga på tummen! Det är som sjukt att allt det där har byggts i min mage, efter mina och Stefans gener och DNA. Att allt har blandats till en mix och blivit en liten bäbis som lever och gror, precis som ett frö. Med så många olika delar och celler.. Har fortfarande så svårt att förstå, att kunna greppa det faktum att en bäbis ligger i magen och sparkar och utvecklas mer och mer varje dag.


Känner förövrigt av bäbisen mer och mer, varje kväll verkar det vara disco strax nedanför naveln! Testade sjunga lite för någon kväll sedan, och antingen så inbillade jag mig eller så blev det faktiskt lugnare i magen..
Men vem blir inte sömnig av att få höra Vargsången från Ronja Rövardotter?


Har även en konstig liten smärta som sticker till lite nu och då, precis bakom naveln.
Är lite fundersam över vad det kan vara. Men, säkert något fuuullt normalt (som alla symtom verkar vara).


Nu är det dags för en promenad i solen!

Kommentarer
Postat av: malin

åh jag sjöng också vargsången för hardy när han var i magen!

men han började typ sprattla mer! haha!

sjöng jag så dåligt...? Oo

2011-03-12 @ 12:15:16
URL: http://69shot.blogspot.com
Postat av: Åsa

Vad roligt att äntligen få veta allt om erat ultraljud. Visst känns det "lugnare" i själen nu när man vet att allt ser bra ut :)

Det bästa tycker jag är (såklart att h*n verkar växa som h*n ska men) att h*n är beräknad på tyras födelsedag :)

Trevlig helg och hälsa karln!

2011-03-12 @ 18:58:28
URL: http://ausaisaksson.blogg.se/
Postat av: Erik Keding

Oj, det är lääänge sedan jag var inne på din blogg nu och så när man dyker in står det att du är gravid. GRATTIS!

2011-03-18 @ 20:14:10
URL: http://erikkeding.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0