Where the slime live

Det är min näsas signaturmelodi just nu.
Nu går jag in på v.5 med nästäppa och strax v.18 i graviditeten.

Är ofantligt trött, less, grinig och allt annat lattjolajbans.
Min kära sambo ska vara glad över att få spendera några dagar i Stockholm med tanke på vilken jäkla surkärring jag är just nu. Aaaaallt är åt helvete, enligt mig.

Jag kan inte andas. Jag kan inte känna smak på mat.
Så fort jag sväljer så slår det fullt lock för båda öron.
Man ska helst inte ta nässpray så jag genomlider dagen och tar endast på natten när jag ska sova.

Jag har en sprängande huvudvärk, en hund som vill ut konstant (troligtvis pga att jag inte är särskilt rolig just nu och han blir understimulerad), ont i kroppen, seg, trött, orkeslös. Prov och annat skolarbete som hopar sig som ett mörker och som grädde på moset - svårt att sova (pga snoken och kissnödighet).

Jag kan jämföra min pepp med att vilja ta en pistol, sätta den mot tinningen och trycka av.

Jag har någon skum oro att det är fel på barnet, för jag känner inget (även om det är ovanligt såhär tidigt).
Jag skulle vilja se en tydligare mage. Jag nojjar över att jag har gått upp ca 3kg och funderar hur det ska gå att hålla viktgränsen på ca 14kg.

Jag äter dåligt för att jag inte orkar annat.
Och blir väl antagligen tröttare pga taskig mat.


Så.

Jag har det jättekul just nu!
Och oroa er inte, jag är överlycklig över det som händer.
Men jag önskar bara att åtminstone näsan kunde bli bra, det skulle göra mig väldigt lycklig.
Sedan skulle jag vilja ta mig iväg och träna (vilket känns omöjligt med näsan och huvudvärken).
Jag vill även att Stefan kommer hem, allt känns så mycket lättare när han är här.
När jag inte är ensam med Cane och mat.

Om någon snäll människa kan fixa det så kommer jag att älska er för resten av livet!

Puss



Kan tillägga också att jag just nu är i v.17

Enligt growingpeople (som är en sida barnmorskor och sjuksköterskor använder sig utav):

I vecka 17 är kroppslängden omkring 16 cm (huvud/stjärt) och vikten i medeltal 170 g.

Barnet rynkar pannan och kan använda andra ansiktsmuskler. Öronen har flyttat från halsen till huvudet. Han eller hon kan öppna och sluta händerna och kan undersöka sig själv och sin begränsade miljö med handen.

Den 4/3 är det dags för vårat ultraljud!

Kommentarer
Postat av: malin

men gud! använd nässpray! jag gjorde det hela tiden! vissa står det att de inte rekommenderas under graviditet och amning, men jag tror det var vanlig otrivin stod det att det var okej!

längta till 2a trimestern, då blir det lite lättare, när kroppen har fattat att den är gravid och anpassat sig till det, hehe :)

2011-02-22 @ 14:21:45
URL: http://69shot.blogspot.com
Postat av: malin

eller vänta, du kanske är i 2a redan! crap! ja, då blir det jobbigt! ;) :P

2011-02-22 @ 14:24:01
URL: http://69shot.blogspot.com
Postat av: Åsa

Mimsan!!! Inte deppa nu! Skit i om du går upp i vikt. Tänk på det vi pratade om här om veckan.. Allt ordnar sig gumman!

Tänker på dig!! Styrkekramar!



Ås

2011-02-23 @ 19:24:11
URL: http://ausaisaksson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Har också varit i nässprayshelvetet många gånger (är dock inte gravid och har aldrig varit, ska sägas) och till slut blir man ju täppt i näsan av själva nässprayen och slemhinnorna är typ förstörda av nässpray och evigt snytande så man vill ju bara gråta men jag ska dela med mig av ett tips jag fick och som jag är så SJUKT tacksam över: RHINOCORT AQUA!! Köp denna nässpray och spreja enligt anvisningarna på förpackningen och jag LOVAR att det blir bättre! Finns receptfritt på apoteket för typ en hunka! Trodde det var bara mot allergi men det har funkat så sjukt bra för mina överansträngda och svullna slemhinnor i näsan!

2011-02-23 @ 20:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0