This must be a dream

I morse vaknade jag och trodde att magen var borta!
Haha, hade panik och förstod ingenting. Det kändes verkligen som att; när jag lyfter på täcket så får jag se en platt mage. Men så var ju självklart inte fallet.
Men, samtidigt så var jag orolig.
Jag kände runt i sängen ifall vattnet skulle ha gått eller om barnet skulle ha ploppat ut i sömnen, och när jag inte fann något på lakanen så började jag skumpa runt med magen. Några sekunder senare kom en efterlängtad (och troligtvis rätt åt mig) hård karatespark rakt ut mot naveln.

Skumma saker man kan få för sig ibland. Bara för någon natt sedan så drömde jag att jag skulle in och föda i v.37, så nu har jag sagt åt Stefan att hålla sig nära hemmet då, haha.
Men det är så grymt verkliga drömmar och känslor, som att det verkligen är så.

Nåväl.


Idag fotade jag mig iaf i spegeln.
I kläder visserligen, men det är alltid nåt!



Så ser jag ut nu, rakt framifrån.
Vi är i v.25 också, har ingen aning om jag har en stor, liten eller "vanlig" mage.
Eller om det är en pojk/flick-mage och allt vad andra pratar om.



Och här är från sidan!
Har vuxit helt otroligt mycket på bara ett par veckor.

"I vecka 25 är medelkroppslängden 33 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 800 gr. Huvudets omkrets är 23 cm. Den snabba tillväxten avtar."

http://growingpeople.se/


Det står även att det finns en god chans för barnet att överleva ifall det föddes nu.
Men med risker för komplikationer. Då vissa organ (ex. lungor) inte är helt utvecklade ännu.
Men, för varje vecka som går så minskar risken och chansen att det blir ett friskt och starkt barn ökar!


Jag undrar hur stor man kommer att vara i slutet?
Eller vill man ens tänka på det? Haha.


Nu på söndag så åker vi till fjällen och blir där tills söndag en vecka senare.
Ska försöka åka skidor och se om jag vågar åka slalom. Annars får jag umgås med mormor och min mattebok i någon solgrop utomhus.


Nu är det dags för våran korv att få gå ut och gå!

Kommentarer
Postat av: malin

jag är också kass på "magar", men vad jag har hört brukar "pojkmagar" stå rakt ut och ser man bakifrån syns det knappt att man är gravid, medan "flickmagar" liksom suddar ut midjan och man blir mer bred och den står inte lika rakt ut. men å andra sidan är det där bara svammel också, folk får flickor trots att magen står ut som en kanonkula och tvärt om :P

du har en fin mage i alla fall ^^

2011-04-13 @ 13:27:21
URL: http://69shot.blogspot.com
Postat av: saralovisa

Men åh finmagen! Du ser så himla nätt ut i jämförlse med mig i vecka 25, kändes som att jag var stor som ett hus!

Jag drömde också sjuka magdrömmar, man drömmer aldrig så galet som när man är gravid!



Ooh det kanske blir en sanndröm! Det kommer att bli så spännande! :D



Det där med pojk och flickmagar fattar jag noll av, har nog aldrig varit med om att det stämmer.



Ta hand om er alla 4 i helgen! :)



2011-04-15 @ 16:13:11
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0