v.38

Idag är jag i v.37+5 och den sista delen av slemproppen har kommit.
Trevlig start på ett blogginlägg va?

Jag har inte tänkt beskriva den närmre för er som kanske sitter och äter frukost just nu.
Men det är lite läskigt, i förrgår kom hela, trodde jag. Men jag var ändå inte helt hundra förrän idag då en precis likadan klump fast mindre dök upp, som dessutom var blodstrimmig.
Kanske för mycket information för vissa men, för en som inte är särskilt lättäcklad så kändes det där som att skriva om bullbak och tunnbrödrullar med rökt renkött och pepparrotskräm (som jag är sjukt sugen på just nu av någon skum anledning).


Vi har tagit oss upp till Luleå för att hämta lite räkningar och mer kläder.
Och skämtsamt har vi sagt att det skulle ju vara typiskt ifall något startade när vi var här uppe.. Planerna var att åka hem imorgon men, det blir nog idag istället.
Men bara för det så kommer jag säkert bli en av de få som trots denna slempropp får vänta i 3 veckor till.
För som alla barnmorskor så tydligt säger "slemproppen har egentligen inget med förlossningen att göra".


Det är iaf 15 dagar kvar tills beräknat datum.
Och jag försöker trots detta ändå vara beredd på att gå över 14 dagar..

I vecka 38 är medelkroppslängden  50 cm från hjässa till häl
barnets medelvikt är 3200 gr. Huvudets omkrets är 34,8 cm.


Jag gissar att vår bebis snarare väger 4kg just nu med tanke på allt slisk jag stoppat i mig de senaste veckorna..
Jag som var så duktig och höll mig till min vattenmelon, nu är det snarare choklad varje dag som gäller.


Nej, nu ska jag äta frukost och sedan hoppa in i duschen.
Håll tummarna att det kommer en bebis i övermorgon eller åtminstone inom 28 dagar..
Eller nej, efter lördag helst, då har vi hunnit flytta husvagnen till stugan. Haha.


Puss på skinkan!

Kommentarer
Postat av: malin

Haha jag är också sådär obrydd! Kan typ prata om mens vid matbordet! :P Sen blir man ju hundra gånger värre när man har varit gravid också eftersom man pratar så mycket om såna där kroppsliga saker hela tiden! Stackars män, hah ;P



Vi bygger ett litet förråd typ för krattor och sånt! Mycket radhusligt, haha!

2011-07-19 @ 20:16:04
URL: http://barbamalin.blogg.se/
Postat av: Ebba

Gud vad tiden har gått fort! Nu sitter ni snart med en trollunge! :D

2011-07-20 @ 09:34:07
URL: http://lovisgranqvist.blogg.se/
Postat av: malin

GRATTIS TILL LILLFISEN!!! :D

Vad lustigt att ni döpte honom till Gideon, det funderade vi också på ett tag! Vart kom det i från för er? :)

Det är kanske lite knäppt men för oss var det från början från Jason Gideon i Criminal Minds! Han är både min och Weges idol!! ;D hehe

2011-08-21 @ 21:17:34
URL: http://barbamalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0